torsdag 27 september 2018

Häftig skrift av läkare

Jag fick text av en kund som via facebook observerat ett sköt inlägg av dr Annika Zetterlund.
Jag har talat med henne och fått OK att skriva i min blogg.

"Hej Försäkringskassan och Annika Strandhäll
Jag har just tagit del av era avslag på en ansökan om sjukersättning där det bland annat hänvisas till att personen som ansökt skulle kunna ha en arbetsförmåga i "ett arbete utan krav". Om sådana anställningar är normalt förekommande på den svenska arbetsmarknaden är det väl framöver onödigt att utfärda läkarintyg till såväl medvetandesänkta som helkroppsförlamade och personer döende i cancer, eftersom dessa rimligen borde klara av den typen av arbetsuppgifter. Jag förutsätter att ni i gott samarbete med Arbetsförmedlingen förmedlar kontakten med aktuella arbetsgivare, så att människor som inte vill något heller än att ha en löneanställning i stället för att behöva ha kontakt med Försäkringskassan får ta del av denna fantastiska möjlighet."

En annan läkare skrev apropå försäkringsmedicinsk rådgivares, FMR, roll
" Det är väl allmänt känt att hunden inte biter den hand som ger den mat".

Göran Söderlund

1 kommentar: