fredag 15 februari 2019

Min bakgrund

Det är en del "kunder" som blir rekommenderade att kontakta mig.

Det kanske finns anledning till att beskriva min bakgrund och varför jag började med att hjälpa de som har problem med Försäkringskassan.

Mitt arbete innebär inte att jag alltid anser att Försäkringskassan fattar fel beslut. Ett stort problem är att alldeles för många medicinska underlag är för dåliga för att Försäkringskassan ska kunna fatta ett rättssäkert beslut.

Vem är då jag?


Jag har en bakgrund med 31 års anställning på Försäkringskassan, Älvsborgs län. Började augusti 1962.
·         Kontorsbiträde
·         Ambulerande kontorsbiträde
·         Assistent sjukförsäkring
·         Sektionschef sjukförsäkring
·         Utbildningsassistent
·         Utbildningsledare
·         Inspektör
·         Kontorschef Trollhättan
·         Kontorschef Ulricehamn

Fick redan som sektionschef möjlighet att ha utbildningar, företrädesvis på internat med ämnen
·         Sjukpenning
·         Sjukpenninggrundande inkomst
·         Utredningsteknik
·         Reseersättning
·         Personalutveckling

När jag blev pensionär hade jag tänkt ägna fritiden åt resa, spela golf och bara "vara".
Fyller 79 år 19 mars 2019.
Men kort tid efter pensionering blev jag kontaktad av läkare som tyckte att jag med min bakgrund borde hjälpa läkarna då de inte får sina intyg godkända och patienterna därmed blir utan ersättning.

Jag satte in en liten radannons i BT och sedan har det bara ”rullat på” med Aftonbladet, BT, GT, TV, föreläsningar, deltagit vid muntlig förhandling Förvaltningsrätt och Kammarrätt.

Jag jobbar idag alla veckans dagar med att hjälpa de som behöver med rådgivning, skriva omprövning, överklagan, prövningstillstånd, är med vid läkarbesök när så önskas.

Kan ibland vara svår att nå per telefon då jag, när jag skriver och läser ett ärende, har all fokus på det.

Göran Söderlund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar