onsdag 24 februari 2010

TIDSBEGRÄNSAD SJUKERSÄTTNING

Det kan vara aktuellt med en förklaring då FK:s beslutsskrivelser motiverar sina beslut med olika skrivning, vilket gör att feltolkning kan göras.
Såvida det inte är fråga om kunskapsfel?
Den tidsbegränsade sjukersättn ingen upphörde som ersättningsform den 1 juli 2008.
Men om man redan har/hade idsbegränsad sjukersättning då, behåller man sin ersättning resten av den period som beslutet gäller.
Sedan kommer det som missförstås;
Om arbetsförmågan fortfarande är nedsatt när perioden tar slut, finns det övergångsregler som innebär att man, efter ansökan, kan få tidsbegränsad sjukersättning i ytterligare maximalt 18 månader, dock längst till och med december 2012.
Göran S

1 kommentar:

  1. Vem och hur får detta??+ Har fått avslag från F--kassan då dom tycker att jag är för sjuk?? alltså 100 % "sjukpensionär" istäället för som min onkolog rekomenderade 50 + 50 så att jag skulle ha 18 mån på mig att kunna komma åter till mitt jobb. Nu riskerar jag istället att bli av med min tjänst ....

    SvaraRadera